lauantai 9. helmikuuta 2013

KUUMETTA, VERENPAINETTA JA HAUTAJAISET



Huomenta täältä Kuopion lakeuksilta sinulle!

Heräsin juuri ja taas olen kuumeessa.  Onneksi sain nukuttua loppujen lopuksi ihan hyvin kovasta yskästäni  ja nuhasta huolimatta. Tosin nämä vaivat eivät ole todellakaan ainoat ”harmini”, sillä kuumettahan minulla on ollut jo neljä vuorokautta peräjälkeen ja pahimmoillaan elohopea on kivunnut jopa + 39 asteeseen. Lakanani ovat siis olleet hiestä märät jo useana yönä peräjälkeen kuumeen laskettua nopeasti alaspäin tehokkaan buranan johdosta. Eilen mittasin lisäksi melko korkeita verenpainearvojakin illalla eli  157/95. Nyt täytyy todellakin vain levätä ja olla hissukseen. Tarkoitushan minulla on selvitä tästä hengissä. Minä olen nk. ”ikiliikkuja” tyyppiä ja minun on erittäin vaikeaa olla aloillani pitkään samassa paikassa paitsi nukkuessani.

Kävin Suomen Terveystalolla lääkärin vastaanotolla eilen. Siellä nuori mieslääkäri totesi, että minulla on välikorvantulehdus ja sain siihen kymmenen vuorokauden antibioottikuurin. Lääkitystä piisaa; verenpainelääkkeet (2 erilaista), antibiootit sekä buranat päälle. Ei hyvää päivää!!! Tämä on oikea ”lääkecocktail”. Ensimmäisellä kerralla eli keskiviikkona minut ohjattiin työterveydenhoitajalle. Valitin jo silloin hänelle korviani. Totesi vain, että: Vähän punoitusta, ei sen kummempaa. Ehkäpä korvani sitten pahenivat tässä kahden päivän aikana tulehdukseksi asti. Näin flunssasairas en ole ollut kuin joskus lapsuudessa, kun sairastin kovan tuhkarokon ja sain jälkitaudiksi tämän samaisen välikorvantulehduksen mutta hyvin kivuliaana versiona. Sydänhän tässä on nyt melko kovilla. 

Minun olisi pitänyt olla Laukaassa tänään, paikassa, jossa olen syntynyt ja kasvanut kaksikymmentäkaksi ensimmäistä vuottani, mutta en nyt voi sattuneesta syystä. Äitini veli kuoli nimittäin jokin aika sitten ja hänen hautajaisensa ovat tänään. No, ostimme seppeleen sisarusten kesken ja olen hengessä mukana. Käyn sitten haudalla keväämmällä ja vien kukkia. Mitä enemmän aika juoksee eteenpäin  - tulee myös näitä läheisten menetyksiä kohdallemme. Postaukseni ei käsittele tällä kertaa kovin iloisia aiheita, mutta tätä tämä elämä joskus on. Iloa ja joskus välillä surua. Tilanteen mukaan.

Minä kuitenkin katson edelleen valoon päin ja uskon, että taas se aurinko sieltä paistaa. Nyt on vain pilvien vuoro olla taivaalla aikansa. Eipä tässä tällä erää muuta, lähden nyt lepäämään. Jalkeilla en jaksa kauaa olla kuumeen takia. Sinulle toivotan kuitenkin iloa, valoa, rakkautta ja terveyttä päivääsi!

Haliterkuin Tuija

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti